Pojazdy PRL

cała historia w jednym miejscu

Pojazdy, samochody PRL

FSO Warszawa



W 1951 r. z taśmy montażowej nowej Fabryki Samochodów Osobowych na Żeraniu zjechała pierwsza garbata Warszawa. Samochód o nieco przestarzałej konstrukcji, produkowany na licencji ZSRR, którego protoplastą był pojazd marki Gaz M-20 Pobieda. FSO Warszawa ważyła 1400 kg, więc nie rozwijała zawrotnych prędkości (105km/h ). Samochód ten upodobali sobie wojskowi i dygnitarze, ale pod koniec produkcji był już powszechnie spotykany. W roku 1956 zmontowano Warszawę z części produkowanych w Polsce. W 1957 roku pojawił się model 200 a rok później pickup. W roku 1960 z taśmy zjechał model 201, a dwa lata później FSO Warszawa 202 z mocniejszym silnikiem (70 KM). Od 1964 roku produkowano Warszawę 223, która miała zmienione nadwozie (wcześniej nazywała się 203, ale zaprotestował Peugeot, który miał wyłączność na oznaczenie modeli z zerem pośrodku). Do 1973 roku powstało 254 421 sztuk samochodu FSO Warszawa.